2008/01/23

Światło moich oczu: Historia życia Nicka Trainy - His bright light


Jedyna autobiograficzna książka Danielle Steel, swoisty hołd, który pisarka składa swemu tak młodo zmarłemu synowi, utalentowanemu poecie, kompozytorowi i piosenkarzowi.

"Czy przeżyłabym to jeszcze raz? - pisze autorka w Prologu. - Tak. W każdej chwili. Za nic w świecie nie oddałabym nikomu tych dziewiętnastu lat. Nie oddałabym tego bólu i frustracji, i chwilowych załamań, gdyż zawsze szły z nimi w parze radość i szczęście.

Nic nigdy nie sprawiało mi większej satysfakcji niż jego powodzenie. Nikt nie nauczył mnie więcej o miłości, odwadze, umiłowaniu życia i wolności niż on. Teraz dzielę się tym z wami..."

[Wydawnictwo Książnica, 2000]


Historia życia Nicka Trainy, autor: kasmiss, dodana: 11.03.2005 na: http://www.biblionetka.pl/ks.asp?id=12058

Ta książka jest zupełnie inna od pozostałych. Mimo że skończyłam ją czytać kilka miesięcy temu, nadal żyję jej treścią. Historia życia Nicka bardzo mnie wzruszyła. Po przeczytaniu jej wylałam morze łez.

Od pierwszych dni życia Nick był postrzegany jako cudowne i śliczne dziecko, pełne wdzięku, do tego, jak się okazało, był bardzo inteligentny jak na swój wiek. Był inny niż wszystkie dzieci w jego wieku. Od pierwszych chwil życia trafiał wszystkim głęboko do serca. Jednak się okazało, że ten mały chłopiec, żyjący wśród ludzi, którzy go naprawdę kochali, nie był wcale szczęśliwy. Z wiekiem coraz bardziej różnił się od rówieśników. Dręczyły go wewnętrzne demony, popadał w depresję, zaczął brać narkotyki i robił wiele innych rzeczy nieodpowiednich dla niego. Wyrzucano go ze szkół. Jego mama (Danielle Steel - autorka książki) chwytała się każdej deski ratunku, żeby zapewnić synkowi godną przyszłość. Wysyłała Nicka na obozy, a nawet szukała porady u lekarzy. Każdy po kolei jednak twierdził, że Nick jest po prostu zbuntowanym i rozpieszczonym nastolatkiem, który potrzebuje dyscypliny. Problemy Nicka z czasem stawały się coraz większe. Chłopiec całe życie pisał pamiętniki, autorka żałowała, że ich wcześniej nie znalazła, to by jej z pewnością pomogło wcześniej postawić diagnozę, na jaką chorobę cierpi Nicky. Miał różne pasje, z których największą było zamiłowanie do muzyki. Jego życie można było porównać z walką o przetrwanie, której efektem końcowym była przegrana. Nick w wieku 19 lat popełnił samobójstwo. Autorka twierdzi, że za nic w świecie nie oddałaby tych wszystkich lat spędzonych z synem.

Wszystkim, którzy lubią czytać, są wrażliwi na cierpienia - polecam gorąco tę książkę. Warto!!!

autor: amanori, dodana: 19.11.2004 na: http://www.biblionetka.pl/ks.asp?id=12058

Czytałam ją dawno temu, leży sobie teraz na półce i jakoś nie mam już sił, by się za nią zabrać ponownie. Moim zdaniem to trudna książka, w zasadzie nie przepadam za pamiętnikami, więc zastanawia mnie, dlaczego tak bardzo mi się podobała. Być może dlatego, że nie jako takową ją potraktowałam. To nie tylko historia samej Danielle, jej bólu czy szczęścia, jakie dawał jej syn. To także historia tego artysty. Przeczytajcie raz jeszcze jego wiersze czy teksty piosenek... Na mnie wywarły wrażenie!

Z innych jej książek czytałam chyba tylko jedną i na dodatek nie pamiętam tytułu, ale wydaje mi się, że ta jest zupełnie inna od pozostałych.

Moim zdaniem jest to dobra książka, pouczająca, dająca do myślenia... Polecam!

Wielka pisarka, sławna i piękna - każdy myśli, że jej się w życiu udało i ma wszystko. A jednak i ona boryka się z dramatem "innego", trudnego dziecka.

Początkowo tylko ona sama żywi przekonanie, że z jej synem coś jest nie tak. Lekarze zgodnie twierdzą, iż anomalie zachowania wynikają z rozpieszczenia i nadopiekuńczości matki. Mijają lata i problemy rosną wraz z chłopcem. Rozpoczyna się jego własna droga po równi pochyłej, droga, na której końcu jest śmierć. 19 lat życia chłopca przetacza się jak żywioł także przez życie jego matki, niszcząc wiele, ale i wiele dając w zamian.

Historia naprawdę warta przeczytania.
........................
Steel Danielle
Światło moich oczu Historia życia Nicka Trainy
Wydawnictwo: KSIĄŻNICA
ISBN: 8371325711
Liczba stron: 276
Format: 15.0x21.0cm
Okładka: Twarda z obwolutą

Brak komentarzy: