2008/01/29

To niemożliwe


Recenzja
Dlaczego?
autor: sylwiail
dodana: 01.07.2007

Zastanawiam się, dlaczego właściwie przeczytałam tę książkę... A nie jest to bynajmniej bezpodstawne pytanie, ponieważ jest ona chyba jedną z najsłabszych książek D. Steel. W ogóle zauważyć można, niestety, tendencję "zniżkową", jeśli chodzi o D. Steel - jej ostatnie książki zdecydowanie odbiegają poziomem od poprzednich. Tamte czyta się z zainteresowaniem (zwłaszcza historyczne), te już z mniejszym. Przykro mi, ale główny obok Sashy bohater, Liam, kompletnie do mnie nie przemawia. Przeciwnie - przez większość książki budzi moją niechęć. Nie rozumiem, jak kobieta piękna i bogata (trochę denerwująca norma w książkach D. Steel) moze być tak zauroczona tym człowiekiem. I nie przekonują mnie kompletnie odniesienia do jego nieszczęśliwego dzieciństwa - wielu ludzi ma gorsze przeżycia za sobą, a zachowuje się normalnie, a nie - w wieku 40 lat - jak nastolatek... Nie wierzę też, aby jedno wydarzenie było w stanie tak bardzo odmienić takiego jak on człowieka. No i pogratulować wyrozumiałości Sashy - ja bym tak nie umiała... Po przeczytaniu "To niemożliwe" pomyślałam - Boże, a gdzie "Wieści z Wietnamu", "Zoja", "Długa droga do domu" i kilka innych książek? Czy każda książka pani Steel będzie teraz tak wyglądać? Oby nie...

Brak komentarzy: